انواع درب شیشه ای

 درهاي شيشه اي در سبک ها و کاربرد هاي مختلف از جمله کشويي، لولايي، اتوماتيک، دستي و انواع ديگر توليد مي شوند. با توجه به تنوع زياد اين نوع از درها بايد دري با شرايط مناسب محيط انتخاب کنيد. در ادامه 6 نوع درب شيشه اي همراه با فوايد آن ها را معرفي خواهيم کرد.

 
1.    درب لولايي شيشه‌اي
درب لولايي از قديمي ترين درها به حساب مي آيد که با چرخيدن يک سمت در روي لولا، سمت ديگر باز مي شود. يک در لولايي مي تواند به سمت داخل، خارج يا هر دو سمت باز شود و براي استفاده داخلي و خارجي مناسب است. از فوايد درب لولايي مي توان به موارد زير اشاره کرد:
درهاي لولايي داخل قاب قرار مي گيرند و ميتوانند ظاهري متفاوت از يکديگر داشته باشند. اين نوع درها فضايي باز ايجاد مي کنند. در صورتي که نتوان از درهاي تاشو يا کشويي استفاده کرد، گزينه مناسبي به نظر مي رسند. در هاي لولايي در اندازه هاي متفاوت به بازار عرضه مي شوند. ضروري است تا قاب و لولا از جنس محکمي برخوردار باشند تا بتوانند از وزن در پشتيباني کند. 
 
2.    درب فرانسوي شيشه اي
در واقع در فرانسوي يک جفت درب لولايي منفرد هستند که از يکديگر جدا مي شوند. داراي چند صفحه شيشه اي قاب دار هستند و به داخل مي چرخند. در فضاهاي داخلي و خارجي استفاده مي شوند و موجب انتقال زيبايي بين اتاق و محيط مي شوند. در درب شيشه‌اي فرانسوي کافي است که يک سمت در نيمه باز باشد، در اين صورت فضاي بيشتري به وجود مي آيد. 
 
3.    درب فلزي شيشه اي
اين نوع از درهاي شيشه‌اي نوعي درهاي تاشو جداگانه تشکيل شده اند که مانند درهاي لولايي مي توانند با قاب يا بدون قاب باشند. اين درها فضاي داخلي خانه را بزرگتر نشان مي دهند.
 
4.    درهاي محوري شيشه اي
اين نوع درها داراي لولاهايي هستند که در بالا و پايين درب، اغلب در مرکز يا خارج از مرکز قرار دارند، يعني زماني که در باز مي شود، هم در داخل و هم در خارج قرار دارد. درهاي محوري بزرگتر و سنگين‌تر از درهاي لولايي و فرانسوي هستند.
 
5.    درهاي کشويي شيشه اي
اين نوع درهاي شيشه اي به جاي داخل و خارج از پهلو باز مي شوند و در امتداد صفحه شيشه اي ديگر يا ديوار خانه حرکت مي کنند. اين درها امکان استفاده از ديوارهاي شيشه اي را فراهم مي آورند.
 
 منبع: اردلان گلس