نکاتی درباره دکوراسیون منزل عروس

 اگر شما هم جز آن دسته از تازه عروس دامادهایی هستید که صاحب خانه شده اید، احتمالا خانه شما، خانه ای ویلایی با مساحت ۲۰۰۰ متر نیست. معمولا زوج ها زندگی خود را از یک آپارتمان کوچک شروع می کنند. زندگی در آپارتمان کوچک دغدغه های خاص خود را دارد. یکی از این موارد راهکارهایی برای استفاده بهینه از فضا و دکوراسیون منزل است. در ادامه با ارائه راهکارهایی به شما در چیدمان بهتر دکوراسیون منزل عروس کمک می کنیم.

در دکوراسیون منزل عروس روی انحناها کار کنید

از آنجا که اکثر آپارتمان ها جعبه ای هستند، اضافه کردن برخی انحناها می تواند سرگرم کننده باشد. می توانید از میزهای گرد، صندلی هایی منحنی شکل و فرش های دایره ای و یا فرش هایی که با شکل های مارپیچ و نقطه ای تزئین شده اند استفاده کنید.

کمی اتاق را روشن کنید

با یک فرش روشن می تواند اتاق شما را بازتر کند و این باعث می شود تا حس کنید دکوراسیون منزل عروس بهتر و بزرگتر است. اگر آپارتمان شما تیره رنگ است و یا این که از کاغذ دیواری های تیره استفاده کرده اید، می توانید با استفاده از یک قالی یا موکت مناسب، کمی تم روشن به آن دهید.

با پرده ها بازی کنید

لازم نیست در دکوراسیون منزل عروس حتما از استانداردهای پرده های آپارتمانی استفاده کنید. می توانید کمی کارهای دراماتیک با استفاده از پرده ها انجام دهید و از آن ها طوری استفاده کنید که فضای شما را بزرگتر نشان دهد. می توانید  پرده ها را در خارج از پنجره یا حتی در دیوارهای بی پرده آویزان کنید. آن ها را می توانید به سقف آویزان کنید که ارتفاع بیشتری بگیرد و یا این که از چوب پرده در پشت گچ بری ها استفاده کنید تا میله پرده پنهان شود.

مقیاس بسیار مهم است!

ممکن است شما سعی کرده باشید که یک میز یا مبل را با چیدن وسایل زیادی مثل کوسن مجلل کنید. اما لازم است بدانید که استفاده از مبلمان با سایز متوسط و یا کوچک ملایم می تواند فضای شما را بزرگتر جلوه دهد.

لایه سازی کنید

برخلاف آنچه که ممکن است فکر کنید، در فضاهای کوچک مجبور نیستند تختخواب را با مقدار زیادی پارچه و لباس بپوشانید. لایه ها و ترکیبی زیبا از رنگ ها، چاپ ها و بالش ها می توانند یک فضا را بزرگتر به نظر برسانند و طوری به آن قسمت عمق دهند که احساس کنید بزرگترین قسمت اتاق است.

شفاف ببینید

استفاده از میزها وصندلی های شفاف  و یا میزهایی که روی آن شیشه ای است می تواند احساس بزرگتر بودن فضا را به شما بدهد در عین این که کارایی خود را نیز دارد.

روشنی خانه را زیاد کنید

برای ایجاد جذابیت و احساس در فضا، نور را به پایین، بالا و اطراف خانه اضافه کنید. چراغ جذاب ترین راه برای ایجاد حس گرمی و ایجاد انگیزه در خانه است. استفاده از چندین لامپ در فضا نور گرمی را به خانه اضافه می کند.

اجازه دهید فضا شناور باشد

می توانید هر جا که فضا باشد قفسه های شناور نصب کنید. از آنجا که آنها شناور هستند، این نوع قفسه بندی ذخیره سازی زیادی را به همراه می آورد و طرح امروزی به فضای شما می دهد و دکوراسیون منزل عروس را هیجان انگیزتر می کند.

اولویت ها

از آنجا که فضاهای کوچک بسیار محدود هستند، شما باید اولویت های خود را تشخیص دهید و فضا را به آنها اختصاص دهید. بعضی از مردم به یک فضا برای قرار دادن میز کار نیاز دارند، اما فضایی برای غذاخوری نمی خواهند. بعضی از مردم ترجیح می دهند یک پذیرایی بزرگ داشته باشند، و به جای آن تختشان تاشو باشد تا فضای کمتری بگیرد.

در نهایت مهم این است که فضا را متناسب با نیازهایتان شکل دهید و لزومی ندارد که از قواعد سنتی برای چیدن آپارتمانتان استفاده کنید.