راهنماي تزيين اتاق خواب | ايده هايي براي تزيين اتاق خواب با وسايل ساده

اتاق خواب در دکوراسيون منزل پناهگاهي امن و حوزه خصوصي براي استراحت و خواب محسوب مي شود که در پايان يک روز سخت به آن پناه برده و به کارهاي شخصي و استراحت مي پردازيم مطالعه کتاب در آرامش و گذراندن زماني بدون دغدغه نيازمند طراحي متناسب دکوراسيون براي ايجاد احساس راحتي و آرامش بيشتر است  نحوه تزئين اتاق خواب ،رنگ ها، پارچه ها و متريال هاي به کار رفته، مبلمان و درکل سبک طراحي بر خلق و خوي افراد تاثير گذاشته و احساسات را به راحتي تغيير مي دهد

بافت مشابه پارچه در اجزاي اتاق خواب

خودتان بهتر از هر کسي مي دانيد که تغيير پارچه ها مي تواند غوغا کند. پس بياييد و براي نوروز امسال از پارچه و طرح هاي مشابه در دکوراسيون اتاق خواب خود استفاده کنيد. پرده، روتختي و فرش با طرح و رنگ  مشابه يک انسجام و وحدت بخصوصي به اتاق خواب شما مي دهد. اگر از طرح شلوغ و رنگارنگ استفاده مي کنيد، باقي اجزاي اتاق را با طرح ساده و ترجيحا رنگ هاي خنثي انتخاب کنيد.


كشف مدل هاي مورد نظر:زماني كه براي خريد وسائل به فروشگاه مي رويد مطمئناً هر آنچه را كه دوست داريد تهيه مي كنيد ، اما اغلب طراحان و مهندسين معمار رنگ ها و طرح هايي را توصيه مي كنند كه در حين ورود به اتاق خواب شما را تحت تأثير قرار مي دهد.
تخت خوابتان را به عنوان مركز توجه قرار دهيد:از طرح ها و مدل هايي استفاده كنيد كه توجه همگان را به خود جلب كند و تخت خود را در مركز اتاق قرار دهيد.
اضافه كردن و بلند كردن ارتفاع تخت:ارتفاع تخت خواب هاي امروزي به صورت استاندارد حدوداًcm 40 مي باشد. اگر تخت خواب شما خيلي كوتاه است مي توانيد از پله هاي عمودي براي افزايش ارتفاع تخت استفاده كنيد.



فضاي خواب و کار را جدا کنيد
اگر فعاليت هاي کاري شما به گونه اي است که مجبوريد يا ترجيح مي دهيد تمام يا بخشي از آن را در منزل انجام دهيد، بدترين انتخاب شما براي کار کردن اتاق خواب است. اين در حالي است که در بسياري از خانه ها ميز کار يا ميز تحرير در اتاق خواب قرار مي گيرد که در اين حالت استرس هاي زيادي را در زمان خواب به شما تحميل مي کند. همچنين در هنگام کار کردن هم به دليل اينکه فعاليت در فضايي انجام مي شود که معمولا در آن استراحت مي کنيد نمي توانيد تمرکز کافي را بر کارتان به دست آوريد و معمولا دچار خواب آلودگي مي شويد.

تزيين اتاق خواب با وسايل ساده

همه ما تمايل داريم از وسايل تزييني و دکوري زيبا در قسمت هاي مختلف منزل استفاده کنيم و اين موضوع مي تواند زماني لذت بخش تر باشد که با کمک وسايل بي استفاده بتوانيم وسايل و دکوري هاي تزييني بسازيم و آن ها را در فضاي اتاق خواب و اتاق نشيمن و … قرار دهيم. تزيين اتاق خواب با وسايل ساده و تزيين منزل با وسايل ساده از انواع روش هاي کم خرج و به صرفه هستند و علاوه بر اين شما مي توانيد با ساخت وسايل دکوري و تزييني در قسمت هاي مختلف منزل خود هنرنمايي کنيد.

دکوراسيون اتاق نوزاد

رنگ اتاق کودک خود را متناسب با جنسيت کودک خود انتخاب کنيد.
رنگ نارنجي: مناسب براي دختر و پسر موجب افزايش اعتماد به نفس, برونگرايي و استقلال در کودکان مي شود. همچنين اين رنگ حس ارتباطات و همکاري در کودک را تقويت مي کند.
رنگ سبز: رنگ سبز از طبيعي ترين رنگ هاي آرامش بخش اتاق کودک به شمار مي آيد. محققان نشان داده اند، رنگ سبز مي تواند سرعت خواندن و درک مطلب در کودکان را افزايش داده و اضطراب را کاهش مي دهد.
رنگ آبي: رنگ آبي اضطراب را کاهش مي دهد، براي پسران پر هيجان رنگ آبي مناسب تر است.
رنگ صورتي: آرامش بخش است و بصورت اسمي به دختران نسبت داده شده است حتي مي توان اين رنگ را نيز براي پسرها استفاده نمود.
ديزاين اتاق نوزاد نيازمند صرف زمان زياد، نقشه ريزي دقيق و ذهني خلاق است، نبايد اين قسمت از خانه سرسري تزيين شده و از توجه به جزئيات غافل شد. درست است که نوزاد تازه متولد شده اهميتي به استايل و زيبايي اتاق نمي دهد و تمام آن جزئيات و تزيينات پيچيده داخل اتاق براي هر کسي بغير از خود بچه است اما به هيچ عنوان نبايد ظاهر اتاق دست کم گرفته شده و صرفا به قرار دادن تخت و کمد بسنده کرد. بالاخره خودتان قرار است زياد در اين اتاق رفت و آمد کنيد و مهمانان زيادي هم از آن بازديد خواهند کرد.

چيزي که در ديزاين اتاق نوزاد بيشترين اهميت را دارد ايجاد تعادل بين کارايي و زيبايي است. بعضي چيزها حضورشان در اتاق خواب ضروري است مثل کمد و تخت نوزاد اما باقي چيزها لوازمي هستند که بيشتر جنبه تزييني داشته و ديزاين اتاق را شکل مي دهند. بنابراين فرق نمي کند فرزندتان دختر باشد يا پسر، لوازم ضروري اتاق نوزاد براي همه يکسان است. اتاق نوزاد نياز ضروي به تخت راحت، فضاي ذخيره سازي زياد و رنگي آرامش دهنده دارد.


الي فدوتوسکي، يکي از شخصيت هاي مشهور تلويزيوني، اتاق اولين فرزندش را به شکل باغي از گل هاي رز درست کرد. او پس از مشورت با يکي از طراحان دکوراسيون، تصميم گرفت که اتاق دخترش را به اتاق پرنسس ها تبديل کند. او در اين باره مي گويد: «من گاهي به اتاق دخترم مي روم و به دکوراسيون زيباي او ساعت ها زل مي زنم. به نظرم واقعا رويايي ست.»

يکي از ديوارهاي اتاق پر از گل هاي ساخته شده با دست است. اگرچه اين ديوار بسيار چشمگير است و در وهله اول توجه ما را به خود جلب مي کند اما از جذابيت ديگر ديوارها نمي توان گذشت. طرح ديوارهاي ديگر کمي ملايم تر است اما همچنان زيبا و دخترانه به نظر مي رسد. در ساعاتي از روز که نور خاصي به اتاق مي تابد، همه چيز برق مي زند و حالتي سورئال و غير واقعي به خود مي گيرد. وجود اکسسوري هايي چون شمع، آينه رز گلد و کمد لباس ها، زيبايي اين اتاق را دو چندان کرده است.

دکوراسيون اتاق کودک

براي دکوراسيون اتاق کودک مي‌توانيد از اسباب‌بازي‌هاي خودش استفاده کنيد. سباب‌بازي‌هاي کودکان معمولا رنگارنگ هستند و شکل‌ها و اندازه‌هاي مختلفي دارند. با استفاده از اسباب‌بازي‌هاي کودک به‌عنوان تزئينات اتاق، هم در هزينه و هم در فضاي اتاق صرفه‌جويي خواهيد کرد. البته در نوع چيدن آنها بايد کمي سليقه به‌خرج دهيد. اسباب‌بازي‌هاي بزرگ را با قلاب آويزان کنيد و اسباب‌بازي‌هاي کوچک‌تر را در قفسه‌ها قرار دهيد.