چند نکته ی کلیدی در طراحی اتاق خواب های مدرن

 گاهی اوقات ما در پیرای از کارهای الهام بخش دیگران و رسیدن به سبکی خاص، فراموش میکنیم اون چیزی که در هنگام تزیین و دکور یه فضا مهم است حس آرامش و آسایش خودمان می باشد. به عنوان مثال اتاق خواب در وهله ی اول باید فضایی خوشایند و راحت داشته باشد و این فاکتور نباید به نفع چیزی کم اهمیت نادیده گرفته بشود. حال سوالی که پیش میاید این است که چطور ما دکوراسیون اتاق خواب را طبق سبک مورد نظرمون طراحی کنیم و در عین حال راحتی و آرامش آن را حفظ کنیم.

شما باید ایده های مختلف را درطراحی دکوراسیون اتاق خواب با هر سبکی درنظر بگیرید و طبق شرایط و نیازهایتان فضای مورد نظر خود را تزیین کنید. در طراحی یک اتاق خواب به سبک مدرن هم نکات کلیدی و مهمی وجود دارد که دانستن آنها می‌تواند شما را برای رسیدن به یک طرح ایده آل راهنمایی نماید.

استفاده از عناصر ترکیبی و ایجاد چند نقطه کانونی در اتاق

برای جلوگیری از ایجاد یه اتاق خواب مدرن بسیار ساده، بهتر است از ترکیبی از رنگ ها و بافت ها استفاده کنید و مطمئن شوید که یک یا چند نقطه ی کانونی در اتاق وجود دارد. به عنوان مثال لوستر می‌تواند یک عنصر جذاب برای اتاق باشد، همان نقش را می‌شود با قرار دادن یک صندلی لهستانی زیبا در کنج اتاق خواب یا کنار پنجره هم به وجود آورد.
تخت خواب هم می‌تواند یک نقطه ی کانونی درنظر گرفته شود به خصوص اگر دارای طراحی خاص در فرم و قسمت تاج تخت باشد. با تزیین دیوار پشت تخت خواب زیبایی اتاق را بیشتر کرده و نقطه ی عطفی را در دکوراسیون اتاق خوابتان به وجود آورید.

رنگ در اتاق خواب های مدرن

رنگ همیشه می‌تواند تا حدود زیادی ماهیت هر فضایی را تحت الشعاع قرار بدهد. شما با انتخاب یک رنگ مناسب برای اتاق خواب می‌توانید حس آرامش را به محیط القا کرده و در عین حال فضایی مدرن و زیبا را طراحی کنید. فراموش نکنید که اتاق خواب مدرن را با رنگ های پررنگ، رنگ آمیزی نکنید. خاکستری یا طوسی، همیشه بهترین انتخاب رنگ برای اتاق خواب مدرن محسوب می‌شود.

مبلمان کاربردی و مدرن برای اتاق خواب مدرن

مبلمان مدرن برای اتاق خواب باید عملکردی، ساده و همه جانبه باشد. سعی نکنید که همه چیز را با هم ست کنین یا در فکر استفاده از لوازم زیاد و بی استفاده باشید. طراحی مدرن یک طراحی شسته رفته می‌باشد که به سادگی و خلوت بودن فضا تاکید دارد، بنابراین سعی کنید بهترین گزینه را در انتخاب تخت خواب و انتخاب پاتختی درنظر بگیرید.

نور طبیعی برای روشنایی اتاق خواب های مدرن

وجود نورپردازی طبیعی در اتاق خواب از مشخصه های اتاق خواب های مدرن می‌باشد و معمولا پنجره های بزرگ یا درب های شیشه ای را برای تامین نور کافی در اتاق تعبیه میکنند. در صورتی که اتاقتون پنجره نداره میتوانید با به کارگیری رنگ های روشن و استفاده از آِینه های دیواری مدرن اتاقتون را روشن کنید. البته اتاق خواب را در حدی روشن کنیدکه مطمئن باشین نور اون آرامش بخش و دلپذیر است.