راهنمای جامع برای دکوراسیون منزل با مبلمان کرمی رنگ

 رنگ کرم از رنگ‌های آشنا و محبوب دکوراسیون ایرانی می‌باشد و به نوعی همه‌ی ما عادت به استفاده‌ی همیشگی از آن در خانه‌هایمان داریم. این رنگ از گذشته تا به امروز حضور جدی در دکوراسیون‌ خانه‌ها داشته و همیشه مورد توجه بوده است. معمولا رنگ کرمی بیشتر برای رنگ‎ دیوارها و مبلمان رایج می‌باشد و می‌تواند پس‎زمینه‎ی ملایمی را برای رنگ‌های پرجنب‌وجوش دیگر فراهم نماید. مبل کرمی رنگ می‌تواند نقطه شروع بسیار عالی برای دکوراسیون اتاق باشد. مطمئنا دلیل آن به رنگ خنثی مبل برمی‌گردد که شما می‌توانید آن را به راحتی با طراحی داخلی خانه‌ی خود تطبیق دهید و با هر رنگی ترکیب کنید. دکوراسیون با مبلمان کرم تقریبا کار سختی نمی‌باشد و دست شما برای ست کردن رنگ‌ها کاملا باز است.

خوشبختانه این رنگ خنثی روشن با تمامی طیف‌های رنگی روشن و تیره می‎تواند ترکیب بشود و به نوعی یک رنگ همه‌کاره است. ترکیب کرمی با رنگ‌های مشکی، زرشکی، سبز، سفید، قهوه‌ای، صورتی و قرمز امتحان خودش را پس داده و شما می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را بکار ببرید. ما در ادامه نکاتی را در مورد دکوراسیون با مبلمان کرم رنگ به شما ارائه می‌دهیم تا شما بتوانید با کمک آن‌ها اتاق‌تان را تزئین نمایید. سعی کنید که از اتاق نشیمن‌های زیر و نکاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، الهام بگیرید و با خلاقیت و شور و ذوق خود دکورتان را تزئین کنید.
انتخاب نوع اتاق
قبل از هر چیزی شما باید اتاق قرارگیری مبل‌تان را مشخص کنید. مطمئنا اتاق نشیمن نسبت به اتاق خواب یا اتاق مطالعه نیاز به رنگ و لوازم تزئینی متفاوتی دارد. با انتخاب نوع اتاق، شما راحت‌تر می‌توانید در مورد ترکیب رنگ‌های خنثی یا متضاد با مبل کرمی تصمیم بگیرید. پس قدم اول شما برای دکوراسیون مبل کرمی، انتخاب محل قرارگیری آن است.
اگر شما اتاق موردنظرتان را برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه می‌خواهید، بهتر است که به سمت رنگ‌های گرم و با انرژی بروید. پالت رنگی شما باید شامل طیف‌های رنگی گرم مثل نارنجی، زرد و قرمز باشد. معمولا ادارات محیطی برای کار و تحقیق و تفحص هستند و بهترین پالت رنگی برای آن‌ها رنگ‌های سرد می‌باشد. همینطور اتاق خواب فضایی برای استراحت و خواب می‌باشد و دقیقا مثل ادارات رنگ‎های سرد برای آن‌ مناسب است. رنگ‎های سرد شامل طیف‌های مختلف آبی، سبز و بنفش هستند و می‌توانند فضای آرامش‌بخش و خونسردی را بسازند. انتخاب رنگ‌های مناسب می‌تواند توجهات را به سمت دکوراسیون شما بکشاند و نقش مهمی را در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌تان بازی می‌کند.
دکوراسیون با مبلمان کرم
رنگ‎های خنثی مثل کرمی، بژ، خاکستری، قهوه‌ای، سفید و قهوه‌ای مایل به زرد می‌توانند از لحاظ بصری ظاهر پیچیده، جذاب و زیبایی را به دکوراسیون‌تان ببخشند. شما می‌توانید برای دیوارهای اتاق از رنگ‎های تیره‌تری استفاده کنید و پس‌زمینه‎ی جالبی را برای مبلمان کرمی خود ایجاد نمایید. حضور تکسچر و بافت‌های مختلف در کنار مبلمان کرمی را فراموش نکنید و با کمک مبلمان چوبی، صندلی ترکه و فرش‌هایی به رنگ سفید و مواردی از این قبیل تکسچرهایی را به فضای اتاق موردنظرتان اضافه کنید. برای تزئین دیوارهای اتاق از آثار هنری و قاب‌های عکس به رنگ‌های خاکستری استفاده کنید. برای اینکه اتاق از لحاظ بصری یکنواخت و خسته‌کننده بنظر نرسد، می‌توانید با کمک لوازم جانبی و آثار هنری مشکی رنگ کنتراستی را در فضای خود بسازید.
برای تزئین روی مبل نیز می‎توانید از شال‌هایی به رنگ قهوه‌ای یا قهوه‎ای مایل به زرد به همراه کوسن‎هایی با طیف‌های رنگی خنثی با رگه‎هایی از نارنجی، قرمز و آبی استفاده کنید. تعدادی گل و گیاه را به فضای اتاق اضافه کنید تا دکوراسیون‌تان کامل شود و مبل‌تان به خوبی با فضا ترکیب شود.
نقطه کانونی
اگر شما دوست دارید که کاناپه کرمی رنگ خود را در فضای اتاق برجسته کرده و آن را به نقطه کانونی اتاق تبدیل نمایید، می‌توانید با روش‌های متنوعی این کار انجام دهید. معمولا رنگ‌های مکمل بهترین ترکیب‌های رنگی دنیا می‌باشند و می‌توانند فضای بشاش و دلگشایی را بسازند. شما می‌توانید بدین منظور دیوارهای اتاق را به رنگ آبی درآورید و با کمک کوسن‌هایی به رنگ نارنجی این تضاد را ایجاد کنید. نتیجه کار باعث می‌شود که مبل کرمی رنگ شما در فضای اتاق بیشتر به چشم آید و همه‌ی توجهات را به خود جذب کند. همینطور رنگ‌های مکمل مثل همین آبی و نارنجی فضا را متعادل می‌سازند. چرخه رنگی را بررسی کنید و با اضافه کردن رنگ‌هایی مکملی مثل زرد با بنفش، قرمز با سبز و آبی و نارنجی ظاهر چشم‌نواز اتاق‌تان را چندین برابر نمایید. این رنگ‌ها می‌توانند بوسیله‎ی تابلوهای نقاش، آثار هنری، کوسن‌ها، مبلمان و حتی گل‌ها به اتاق تزریق شوند.
نکات پایانی
اگر شما کاناپه را برای اتاق‌های نشیمن و پذیرایی می‌خواهید، پس شما نیاز به تعداد صندلی بیشتری خواهید داشت. شما نباید مبلمان اضافی خود را با مبل کرمی مطابقت دهید. صندلی و لاوست‌های خود را از رنگ‌های بولد مثل طلایی یا حتی قرمز انتخاب کنید. این امر در مورد اتاق‌های مطالعه و خواب نیز صدق می‎کند.
با این حال رنگ کرم هیچ محدودیتی برای شما ایجاد نمی‌کند. اگر فضای اتاق شما کوچک است، بهتر است که برای رنگ پرده‌ها و فرش و حتی صندلی‌های خود نیز از طیف رنگی کرمی استفاده کنید تا فضای اتاق‌تان بزرگ و دلباز بنظر برسد.