راهنمای خرید مبلمان

 چه مبلی بخریم ؟ در ایام نوروز و زمان تغییر دکوراسیون منزل، زمانی که تصمیم به برگزاری یک جشن با شکوه در منزل خود داریم، اولین سؤال ما این است و در این مطلب سعی کرده‌ایم به این سوال پاسخ بدهیم.

خرید مبل یکی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی است که هر خانواده در زمان تهیه به متریال و جنس آن اهمیت ویژه ای می‌دهد. مبلمان یکی از سرویس‌های گران قیمت در رده ملزومات خانگی محسوب می‌شود و از همین رو توجه به خرید امری ضروری به شمار می‌رود. مبل سلطنتی، مبل کلاسیک یا مبل مدرن و راحتی؛ برای خرید به کدام یک از این موارد نیاز دارید؟

مبل سلطنتی

مبل‌های سلطنتی به منظور دکوراسیون پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شکل ظاهری و نوع متریال مبل سلطنتی سبب شده در مقایسه با سایر مبل‌ها شکیل‌تر جلوه کند. مبل‌های سلطنتی یا همان استیل در ساخت از الیاف بیشتری بهره می‌برند. همان طور که در مطلب مبل سلطنتی چیست اشاره کردیم، مبل سلطنتی برای فضاهای کوچک توصیه نمی‌شود، زیرا امکان رفت و آمد آسان را از شما می‌گیرد و کار را برای شما سخت می‌کند. ارتفاع بلند مبل سلطنتی از جمله معایب استفاده آن برای آپارتمان‌های با اندازه کوچک به شمار می‌رود. اگر قصد ایجاد تغییری چشم‌گیر در منزل خود را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از مبل‌های سلطنتی به این منظور بهره ببرید. حال اگر در منزل مبلمان سلطنتی دارید و دل شما را زده است. توصیه ما به شما تعویض روکش‌های آن و مرمت و بازسازی آن‌ها توسط افراد متخصص در این حوزه است. این کار علاوه بر اینکه هزینه زیادی را بر دوش شما نمی‌گذارد، شما را به هدفتان نیز می‌رساند. 

مبل کلاسیک

مبلمان کلاسیک تقریبا نمونه‌ای دیگر از مبل‌های سلطنتی به شمار می‌روند که کمی نسبت به آن‌ها ساده‌تر بوده و به مبل‌های نیمه استیل نیز شهرت دارند. استفاده از منبت کارهای حرفه‌ای و پارچه‌های اعلاء، نمونه بارز توجه به این دسته از مبلمان به شمار می‌رود. همان طور که از نام کلاسیک مشخص است، این نوع مبلمان تقریباً جنبه تشریفاتی و رسمی دارد. جنس و متریال به کار رفته در این گونه مبل‌ها در مقایسه با مبل‌های دیگر قدری گران‌تر و با کیفیت‌تر است. اگر علاقه به دکوراسیون پر زرق و برق و کلاسیک دارید به شما توصیه می‌کنیم از مبلمان کلاسیک استفاده کنید. مبل کلاسیک تلفیقی از راحتی و زیبایی است. این گونه مبل‌ها گویی زمان را متوقف کرده‌اند و در زمان حال و آینده تمام نیازهای کاربر از مد را عرضه می‌کنند. از دید مشتریان بازار مبل زیباترین مبل، مبل کلاسیک شناخته شده است. در طراحی دسته‌ها و تاج این گونه مبل‌ها عموماً از چوب‌‌های خاص با طرح‌های ظریف بهره گرفته شده است. مبل کلاسیک به یک مبل همیشه ماندگار شهرت دارد. 

مبل مدرن و راحتی

تنوع در رنگ و طرح مبل مدرن کار چیدمان را به نفع سبک زندگی شما به راحتی تغییر می‌دهد. شما به راحتی می‌توانید با مبل‌های مدرن روح خانه خود را تغییر بدهید. به عنوان مثال چیدمان یک مبل کاناپه‌ای خود به تنهایی در کنار شومینه چشم شما را نوازش می‌کند. بی نظمی شیک و زیبای مبلمان مدرن به شما این امکان را می‌دهد با کمترین تجهیزات بهترین دکوراسیون را خلق کنید. مبل راحتی همان گونه که از نام آن مشخص است، مبلی با پارچه بسیار است. این گونه مبل‌ها عموماً در نشیمن، کتابخانه و یا اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنوع رنگی و اندازه و مدل این نوع مبل دست شما را برای خرید باز گذاشته است و هیچ محدودیتی در این حوزه به مشتری القاء نمی‌شود. مبل‌های راحتی بر خلاف مبل‌های سلطنتی و کلاسیک زیاد تشریفاتی طراحی و ساخته نمی‌شود. به همین دلیل استفاده از آن برای پذیرایی و قسمت های خاص منزل که قصد پذیرایی از مهمان خود را دارید توصیه نمی‌شود.

شرایط استفاده از مبل مدرن

مبل‌‌های راحتی به دلیل راحتی که به شما می‌دهند مصارف بسیاری دارند. به عنوان مثال شما می‌توانید از کاناپه سه نفر آن در جلوی تلویزیون به منظور تماشای برنامه محبوب خود استفاده کنید و هم روی آن چرتی بزنید. همچنین در زمانی که نیاز به مطالعه دارید، راحتی مبل مدرن این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی به مطالعه خود بپردازید. لازم است یاد آور شد بهترین انتخاب برای خانه‌های آپارتمانی مبلمان راحتی است، زیرا ارتفاع کوتاه و کم حجم بودن آن شما را به جهت چیدمان بهتر کمک می دهد.

شرایط استفاده از مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک در فضاهایی که حالت رسمی‌تری دارند استفاده می‌شود. مبلمان کلاسیک به نوعی مبلمان راحتی و سلطنتی به شمار می‌رود. تلفیقی از راحتی و دلنوازی چشم استعاره خوبی برای مبلمان کلاسیک است. اگر به اندازه کافی فضا در اختیار شما باشد، به راحتی می‌توانید به منظور چیدمان اتاق نشیمن از این دسته از مبل‌ها استفاده کنید؛ زیرا متریال به کار رفته در این گونه مبل‌ها بسیار به ماندگاری طولانی مدت آن کمک کرده است. از همین رو گذر زمان باعث فرسودگی آن نمی‌شود.

شرایط استفاده از مبلمان سلطنتی

مبلمان سلطنتی بهترین گزینه برای فضاهای کاملاً تشریفاتی و رسمی است. به عنوان مثال استفاده از مبلمان سلطنتی برای اتاق نشیمن گزینه انتخابی خوبی نیست؛ زیرا در دراز مدت حالت نشستن آن به صورت رسمی شما را خسته می‌کند. توصیه می‌کنیم از مبلمان سلطنتی برای پذیرایی یا در کنجی از نشیمن که استفاده کمتری می‌شود به منظور مهمانی‌های شبانه خود بهره ببرید.

ویژگی‌های مبل راحتی

ارتفاع طولی و عرضی مبل‌های راحتی باید به گونه‌ای باشد که در حین استفاده طولانی مدت به کمر و پای شما آسیبی وارد نکند و راحتی محض را برای شما در حین استراحت فراهم سازد. مبل‌های راحتی باید به گونه‌ای باشند که گودی کمر را بپوشانند و ارتفاع آن از سطح زمین اندازه‌ای استاندارد و مناسب باشد که به پای شما آسیب وارد نشود. سعی شود برای مبل‌های راحتی از رویه چرم استفاده نشود. رویه‌های چرم سبب تعریق شده و برای طولانی مدت نمی‌توان از مبل راحتی بهره گرفت. مبل‌های راحتی باید راحتی استانداردی را فراهم سازند؛ نه آنقدر سفت باشد که استراحت شما را برهم زند و نه آنقدر نرم که از نشستن روی آن واهمه داشته باشید. در نهایت مبل راحتی مناسب است که پارچه آن پرز پرز نشود و درگذر زمان شما را دست به جیب نکند.

ویژگی‌های مبل کلاسیک

چوب‌هایی که در ساخت مبل کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد در مقایسه با سایر مبل‌ها بسیار مرغوب‌تر هستند. مبل‌های کلاسیک بسیار حرفه‌ای طراحی و ساخته می‌شوند. انتخاب رنگ برای پایه و دسته‌های این گونه مبل‌ها بسیار تخصصی صورت می‌گیرد. همچنین پارچه‌هایی که در ساخت مبل کلاسیک استفاده می‌شود، بسیار خوش نقش و نگار و با کیفیت در نوع خود به شمار می‌روند. هم خوانی داشتن بسیار زیاد کلاف و پارچه یکی دیگر از مزایای مبل کلاسیک به شمار می‌رود. یکی از دلایلی که این گونه مبل‌ها را در میان سایر محصولات مشابه بی رقیب جلوه داده است، کیفیت متریال اصلی آن است. چوب‌ها در مبل کلاسیک در حین منبت کاری بسیار تراشیده و برش داده می‌شوند. به همین منظور احتمال شکسته شدن و آسیب دیدگی آن‌ها بسیار زیاد است. بنابراین چوبی که انتخاب می‌شود علاوه بر مرغوب بودن بسیار منعطف هم می‌باشد و جنس بسیار خوبی دارد

ویژگی‌های مبلمان سلطنتی

مبلمان سلطنتی اکثراً با طراحی‌های خاص و زیبا طراحی می‌شوند. به عنوان مثال در تمامی مبل‌های سلطنتی، مگر مواردی استثنا، از تاج به منظور جلوه دادن استفاده شده است. چوب پایه و دسته‌های مبلمان سلطنتی با استفاده از رنگ‌های با تناژ طلایی طراحی و تزئین می‌شود. چیدمان خاص این مبلمان در فضاهای خاص سبب شده است متریال آن نیز خاص باشند. پارچه‌های به کار رفته در مبلمان سلطنتی اکثراً پارچه‌هایی با نقش و نگار شکیل هستند.