دکوراسيون تراس و بالکن | گلکاري در تراس | طراحي بالکن آپارتمان

هر چقدر هم که فضاي بالکن و يا تراس شما کوچک باشد باز هم با کمي جست و جو مي توانيد مبلمان مناسب آن را پيدا کنيد، در انتخاب مبلمان علاوه بر تجه به ابعاد به هماهنگ بودن رنگ ها نيز توجه داشته داشته باشيد. در اين تصوير حضور يک ميز کوچک قرمز با صندلي هاي ساده تاشو در کنار گلدان هاي خاکستري يک پالت رنگي منحصر به فرد را ايجاد کرده است.

آرامشي از جنس خواب زمستاني

بالکن اساساً امتداد خانه شما است، جايي که افراد براي استراحت، خواندن کتاب، نوشيدن و لذت بردن از فضاي زيباي بيرون خانه از آن استفاده مي‌کنند. شما مي‌توانيد بالکن خود را به يک فضاي قابل‌توجه و عالي تبديل کنيد که دوستان و خانواده، وقت خود را در آن سپري نمايند؛ به‌عنوان‌مثال مي‌توانيد در طول ماه هاي زمستان از بالکن خود براي کباب کردن مواد غذايي استفاده کنيد به شرطي که هنگام کباب کردن اطمينان حاصل کنيد که باربکيو از فضاي داخلي و لوازم خانه دور بماند.

چيدمان بالکن و تراس

براي طراحي متناسب بالکن و تراس مي بايستي ارتفاع استاندارد براي نرده‌ هاي جلوي آنها  حداقل 120 سانتي متر بوده و ساختار نرده‌ ها نبايد به گونه اي باشد که کودک بتواند از آنها بالا برود و خود را روي نرده آويزان کند. يعني نرده ‌ها بايد به صورت يک تکه و بدون پله طراحي شوند. براي انتخاب کفپوش ها بهتر است کف‌ پوش بالکن سنگ يا سراميک باشد؛ تا به راحتي بتوان به وسيله يک دستمال نم دار يا تي، تميز شود و يا در صورت بسته بودن فضا از موکت يا چمن هاي مصنوعي استفاده شود.

طراحي دکوراسيون بالکن و تراس

مي توان براي زيبا تر شدن فضاي بالکن هاي کوچک و بزرگ از گلدان ها و گل هاي رنگارنگ و درختچه هاي مختلف استفاده کرد. اگر پنجره اتاق شما رو به بالکن باز مي شود مي توانيد براي ممانعت از تابش نور خورشيد و ايجاد سايه در اتاق تان از درختچه هاي بلند و هميشه سبز در جلوي بالکن خود استفاده کنيد اين درختچه ها همچنين از ورود هواي سرد در زمستان به داخل اتاق جلوگيري مي کنند. اگر بالکن منزل شما داراي فضايي کافي است مي توانيد با قرار دادن يک ميز ناهار خوري و يا مبلمان زيبا در فضاي بالکن دکوراسيون آن را زيباتر و جذاب تر کنيد.
برخي از آپارتمان ها داراي بالکن ها با فضاي کوچک هستند که در اين صورت شما مي توانيد يک يا دو صندلي کوچک را به همراه ميز ناهار خوري کوچکي در فضاي بالکن خود قرار دهيد. براي بالکن ها با فضاي کوچک بهتر است براي شاداب کردن فضاي بالکن و اشغال فضاي کمتر از گياهاني استفاده کنيد که به صورت عمودي روي ديوار ها رشد مي کنند.

استفاده از چمن مصنوعي براي تراس کوچک

يکي از کارهايي که براي طراحي تراس کوچک خود مي توانيد انجام دهيد که قطعا از آن پشيمان هم نخواهيد شد، استفاده از چمن مصنوعي است. همانطور که در اين تصوير مشاهده مي کنيد شما مي توانيد با استفاده سرتاسري از چمن مصنوعي در کف بالکنتان فضاي سبز بيشتري را جلوه دهيد حتي اگر ابعاد آن کم باشد! پيشنهاد مي کنيم در زمان انتخاب چمن مصنوعي تان حتما دقت لازم را به کار ببريد تا با خريد چمن هاي مصنوعي نامرغوب زحمات خود را از بين نبريد!

از صندلي هاي راحت و جذاب براي دکوراسيون بالکن استفاده کنيد

اگر بالکن خانه شما همانند بالکن اين تصوير باريک و طويل است، با چند تا صندلي و يک ميز نيز مي توانيد از خوردن عصرانه يا نوشيدن چاي در بالکن خانه تان لذت ببريد. در هنگام خريد مبلمان براي بالکن خود، دقت کنيد که صندلي هايي بخريد که هم کوچک و راحت باشند و هم زيبا و جذاب. با يک طراحي زيبا مي توانيد يک فضاي نشيمن کوچک در اين قسمت از خانه تان درست کنيد. حتي مي توانيد از اين قسمت براي پذيرايي از يک مهمان نيز استفاده کنيد!

استفاده از صندلي معلق براي تراس

راه ديگري که براي طراحي بالکن کوچک شما وجود دارد آن است که مثل اين تصوير از صندلي هاي آويز و معلق استفاده کنيد. اين کار مي تواند در استفاده از فضاي بالکن شما صرفه جويي کند

ايجاد نشيمن در بالکن

شما مي توانيد کمي هم فضا را صميمانه تر کنيد. به اين تصوير نگاهي بيندازيد. با کمک دو صندلي کوتاهي که فضا را بسيار دنج کرده و دو ميز جلو مبلي نقلي فضايي شبيه به نشيمن در بالکن ايجاد شده که گرما و حس صميمانه آن را هم به دنبال دارد.

انتخاب کفپوش مناسب براي تراس و بالکن

با توجه به گلکاري و ايجاد فضاي سبز در فضاي تراس و بالکن، کفپوش انتخابي در طراحي بالکن شما بايد علاوه بر مقاومت بالا در برابر عوامل جوي و رطوبت بايد بتواند جلوه و زيبايي خاصي به فضاي تراس شما ببخشد. براي اين منظور مي توانيد از کفپوش هاي متنوعي همچون کاشي و سراميک، چوب، جمن مصنوعي، سنگ و يا ساير کفپوش هاي از اين قبيل استفاده نماييد.

نورپردازي در دکوراسيون تراس و بالکن را جدي بگيريد

نورپردازي در محيط تراس و بالکن نقش مهمي دارد. رنگ لامپ‎هايي که استفاده مي‎کنيد بايد با دکوراسيون تراس و بالکن سازگار باشد. دقت کنيد که منبع نور به صورت مستقيم ديده نشود. سعي کنيد نور را به صورت غير مستقيم در محيط تراس و بالکن بتابانيد. نورپردازي مي‎تواند دکوراسيون شما را بهتر به نمايش بگذارد. در تصوير زير به نوع نور پردازي دقت کنيد.

قاليچه کوچکي روي کف بالکن پهن کنيد

يک قاليچه کوچک هم مي تواند فضاي بالکن شما را به زيبايي تعريف کند. وقتي يک قاليچه روي سطح بالکن خود داشته باشيد، ناخودآگاه فضاي بالکن را به مانند ديگر فضاهاي خانه دلچسب خواهيد يافت و ترغيب خواهيد شد کمي از اوقات روزانه خود را به نشستن در بالکن اختصاص دهيد.


انتخاب ديوارپوش را جدي بگيريد

انتخاب ديوارپوش‌هاي خاص مانند: ديوار‌هاي سبز، ديوار‌هاي کاشي کاري شده و يا ديوار‌هاي رنگ آميزي شده تا حد زيادي به فضاي بالکن شما شخصيت مي‌بخشند، ضمن اينکه به زيبا سازي نماي ساختمان شما هم تا حد زيادي کمک مي‌کند. توجه داشته باشيد با انتخاب کفپوش و ديوارپوش‌هاي هماهنگ از نظر رنگ و متريال، مي‌توانيد فضاي بالکن خود را يکپارچه‌تر و بزرگ‌تر جلوه دهيد، پس در طراحي دکوراسيون بالکن خود، انتخاب متريال‌هاي يکسان و هماهنگ را فراموش نکنيد!