آشنایی با انواع کابینت آشپزخانه

 

 کابینت ها عموما عناصری هستند که برای دکوراسیون آشپزخانه امری مهم و ضروری بوده و جلوه ای خاص به آن می بخشند. انواع کابینت ها دارای جنس های متفاوت با شکل های مختص به خود می باشند، که برای هر سلیقه ای نوعی خاص و متنوع وجود دارد، اما اینکه کدام یک از کابینت ها مناسب بوده و چه مزایا و معایبی هر نوع از کابینت ها دارند، موضوعی است که شاید برای بسیاری از افراد سوال بر انگیز باشد، به همین منظور در مطلب امروز قصد داریم تا شما را با انواع و اقسام جنس کابینت آشنا کنیم، پس تا انتهای این مطلب جذاب و کاربردی با ما همراه باشید.

کابینت ملامینه:

یکی از ارزان ترین انواع کابینت است که با ورق های ملامینه ساخته می شود. ملامینه ورقی است با مغز نئوپان که با روکش نازکی به نام ملامینه پوشانده شده است. این لایه نازک ضد آب و ضد خش است.نقطه ضعف ملامینه حساسیت نئوپان به رطوبت است. لذا توصیه می شود در محل هایی که در معرض آب نیستند از ورق ملامینه استفاده شود مانند کمد های اتاقی.

کابینت ام دی اف:

ام دی اف ها یکی از انواع کابینت ها می باشند که از ضایعات دور ریختنی چوب های دیگر درست شده و قادرند رنگ و شکل های متنوعی به خود بگیرند. این نوع از کابینت ها قادرند با هر سبک خانه ای هماهنگ شده و جلوه ای زیبا به آشپزخانه بدهند، از این رو در بین افراد خواهان بیشتری دارند. این نوع از کابینت ها در برابر رطوبت هوا مقاوم بوده و آسیب زیادی نمی‌بیند و به همین علت کاربرد آن در محیط آشپزخانه که هنگام آشپزی رطوبتش بالا می‌رود، مناسب است. علاوه بر ساخت کابینت، از این ترکیب در ساخت مبلمان، میز و صندلی، دکور و کف سازی اتاق‌ها نیز استفاده می‌شود. ام‌دی‌اف در برابر حرارت فوق‌العاده مقاوم بوده و عایقی مناسب در برابر صدا می باشد

کابینت تمام چوب

استفاده از چوب در ساخت کابینت فضایی گرم و صمیمی به دکوراسیون خانه شما میبخشد. کابینت چوبی بسیار شیک و زیبا است اما آماده سازی و نصب آن به مدت زمان زیادی نیاز دارد. از مدل های مختلف آن میتوان کابینت کلاسیک را نام برد. این مدل تماما از جنس چوب است و طرح های مختلفی بر روی بدنه آن حک میشود. اما یکی از معایب آن مقاومت پایین در برابر رطوبت و آب است. رطوبت باعث متورم و پوسته پوسته شدن چوب شده و عمر آن را پایین می آورد.

قیمت کابینت تمام چوب در مقایسه با سایر مدل ها گران تر است. کابینت کلاسیک ممبران از جمله نمونه هایی است که فضای لوکس خانه های سلطنتی در اروپا را یادآوری می کند. زیبایی این مدل به اندازه ای چشمگیر است که سال ها از جذابیت آن لذت خواهید برد. طرح ها و نقش های بسیار زیبا، سرستون های منبت کاری شده، تاج ها و یراق آلات شیکی که در ساخت آن اعمال می شوند چشم هر بیننده ای را به خود خیره کرده و ارزش دکوراسیون آشپزخانه را بالا می برند.در حال حاضر افرادی که در خانه های لوکس زندگی می کنند خرید کابینت کلاسیک را به سایر مدل ها ترجیح می دهند زیرا این مدل یکی از لوکس ترین و به روزترین مدل هایی است که زیبایی آشپزخانه را دوچندان نموده و نمایی اشرافی و سلطنتی به خانه شما می بخشد. چوب درختان گردو، افرا و بلوط که در ساخت بدنه و اسکلت آن به کار می رود حسی از طبیعت را وارد خانه کرده و فضا را گرم تر و صمیمی تر می نماید. این چوب ها دارای رگه های نامنظم طبیعی هستند و حسی نوستالژیک در انسان به وجود می آورند. کابینت کلاسیک ایشکاب بهترین و باکیفیت ترین محصولی است که در اختیار مشتریان قرار می گیرد و دارای گارانتی پنج ساله است.

کابینت پی وی سی

کابینت های پی وی سی از دیگر کابینت های هم خانواده MDF می باشند که از تکنولوژی و نحوه ساخت زیبایی برخوردار می باشند. در ساخت این  نوع کابینت زیبا از روکش های پلاستیکی پی وی سی بر ورق های MDF استفاده می شود، به همین علت از دوام و عمر بالایی برخوردار بوده و نسبت به دیگر چوب های کلاسیک ام دی اف راحت تر پاک می شوند